
HIGH POWER
Tohatsu in-line 4 cylinder 150 hk 4-takt utombordare är snygg kraftfull. Variable Valve Timing and Lift Control system ger kraft var och när du behöver det, vilket ger dig utmärkt lågmoment och topp hastighet. Resultet är en överlägsen kombination, av kraft vridmoment and bränsleeffektivitet.
Tohatsu 150 hk har optimerad bränsleinsprutning, som levererar den exakta mängden bränsle/luft blandning till varje cylinder. Detta ger dig enkel start och omedelbar gasrespons. Dessutom ger 3-vägs kylsystemet extra skydd mot överhettning. Du kommer att njuta av bekymerfritt båtliv med Tohatsu fyrtakt 150 hk utombordare.
Tohatsu 150 hp 4-Takt Fördelar
- Högeffekts generator levererar 30 ampere vid 1,000 rpm och 40 ampere vid 2,000 rpm
- Rigglängd 25”
- In-line 4 cylinder för utmärkt prestanda och snygg design
- Dubbelföreglad flerskiksproccess lackering för skydd mot korrosion
- Ultra-lågt 3 star CARB utsläpp godtjänst
4-Takt Teknologi
- Dual sitage induction ökar lågfarts vridmomentet.
- Lean burn control ger bättre bränslekonomi vjd cruising fart
- Variable valve timing and lift controll
- 3-vägs kyl-system för skydd mot överhettning.
- Non-linear rubber mounts ger smidigare drift vid alla varvtal.
- Kamrems-driven trochoid oljepump säkerställer långvarig hållbarhet av vitala motorkomponenter.
- Optimized fuel injection levererar exakt mängd bränsle/luft blandning till varje cylinder.
Grundläggande användarvänlighet och tillförlitlighet
- Avgaser genom propeller för tystare gång
- Inbyggt spolsystem för sötvatten för enkel rutin spolning
- Förseglad startmotor. inbyggd i en förseglad kammare skyddar vitala komponenter mot havets korrosiva mil
- Electronic Control Module protocols tillåter motor-data kommunicera med on-board system, såsom SONAR, GPS
Varning & Skydd
- Lågt oljetryck varning
- Överhettning varning
- Låg batteri spänning varning
- Start-i-växel skydd
- Over-varv begränsning

Maximum Acceleration System
The Maximum Acceleration System förbättrar acceleration och prestanda vid låga hastigheter. När gasreglaget snabbbt vidrörs aktiveras systemet, så att tändningskurvan snabbt förändras. Båten når planingströskel snabbare.

Fuel-Efficient Cruise System
Bränsleekonomin optimeras i cruising fart genom förbränning vid absolut bästa luft/bränsle blandning. Detta ger upp till 30% mindre bränsleförbrukning än konkurenterna.

Multi-port Programmed Fuel Injection [PGM-FI]® – Powerful Performance
Leverar exakta mängder Bränsle/Luft blandning till varje cylinder, vilket resulterar i snabbstart, omedelbar gasresponse och låg bränsleförbrukning. PGM-FI använder microprossorteknik för att nogrant kontrollera tändningskurvan under uppstart och hela varvtalsregistret.

4-front Corrosion Protection System
En pattenterad dubbelförseglad flerskicksfärgprocess, offeranoder, rostfritt stål, tillsammans med vattentäta kontakter, förbättrar korrisionsskyddet.

Ventilernas öppningstid och höjd under insug- och avgasfasen styrs separat för respektive cylinder. Förbränningen optimeras för olika varvtal, vilket ger läge bränsleförbrukning.
SPECIFICATION
Motor | 4 Cylinder DOHC 16 Ventiler |
---|---|
Uteffekt | 150 hk (119.9 kw) |
Cylindervolym | 2,354 cc |
Bore x Stroke | 87 x 99 mm (3.4 x 3.9 in) |
Start | Elstart |
Control Type | Remote Control |
Gear Shift | Forward – Neutral – Reverse |
Utväxling drev | 2.14:1 (14:30) |
Tänd System | MicroComputer Programmed |
Propeller Stigning | 13″ – 25″ |
Rigglängd | 20″, 25″ |
Oljekvalitet** | NMMA Certified FC-W® 4-takt olja** SAE 10W-30 (SF, SG, SH, SJ) |
Oljevolym | 6.7L inkl.filter |
Vikt* | 217 kg |
Generator uteffekt | 12V, 660W, 55A |
Max. RPM | 5,000 – 6,000 |
Programmed Fuel Injection | Standard |
Start In Gear Protection | Standard |
Termostat Styrt Kyl System | Standard |
Genom-Prop Avgas | Standard |
Överhettnings Buzzer | Standard |
Power Trim and Tilt | Standard |
Olje Tryck Varning | Standard |
Variable Valve Timing & Lift Control | Standard |
** FC-W® is a registered trademark of the National Marine Manufacturers Assoc. (NMMA)