HIGH POWER
Vår 115 hp 4-takt utombordare är en in-line 4 cylinder, med DOHC 16 ventil design, vilket skapar en kompakt och kraftfull motor. BFT 115 hp inkluderar Dual stage induction för förbättrad prestanda och Lean Burn Control för bättre bränsle-ekonomi under cruising fart. denna motor har också Maximum Acceleration System, vilket förbättrar accelerationen vid låga farter. En snabb rörelse av gasreglaget. aktiverar Maximum Acceleration System, vilket snabbt förändrar tändningskurvan. Detta förbättrar körkänslan avsevärt. Med on board varning system, som lågt oljetryck, överhettning, låg batteri spänning, över-varv begränsning, ger Tohatsu 115 hp 4-takt motor dig sinnesfrid när du är ute på vattnet.
4-Takt Teknologi
- Lean burn control för bättre bränsle ekonomi vid cruising fart.
- Maximum Acceleration System hjälper till att leverera maximal acceleration.
- 3-vägs kyl-system för att skydda mot överhettning.
- Kamaxel-driven trochoid oljepump garanterar långvarig hållbarhet av utsatta motor komponenter
- Optimerad bränse-insprutning levererar den exakta mängden av bränsle/luft till varje cylinder.
Användarvänlighet & Tillförlitlighet
- Avaserna genom propeller-navet för en tystare åktur.
- Inbyggd fäskvatten-spolning för enklare rutinmässig spolning.
- Förseglad startmotor inbyggd i en förseglad kammare för att skydda vitala komponenter mot yttre ellement.
- Electronic Control Module protocols tillåter motor-data anslutas till on-board system, som SONAR, GPS,
Varning & Skydd
- Lågt oljetryck varning
- Överhettning varning
- Start växel-i-skydd
- Över-varv. begränsning.
Maximum Acceleration System
The Maximum Acceleration System förbättrar acceleration och prestanda vid låga hastigheter. När gasreglaget snabbbt vidrörs aktiveras systemet, så att tändningskurvan snabbt förändras. Båten når planingströskel snabbare.
Fuel-Efficient Cruise System
Bränsleekonomin optimeras i cruising fart genom förbränning vid absolut bästa luft/bränsle blandning. Detta ger upp till 30% mindre bränsleförbrukning än konkurenterna.
Multi-port Programmed Fuel Injection [PGM-FI]® – Powerful Performance
Leverar exakta mängder Bränsle/Luft blandning till varje cylinder, vilket resulterar i snabbstart, omedelbar gasresponse och låg bränsleförbrukning. PGM-FI använder microprossorteknik för att nogrant kontrollera tändningskurvan under uppstart och hela varvtalsregistret.
SPECIFICATION
Motor | 4 Cylinder DOHC 16 Ventl |
---|---|
Uteffekt | 115 hp |
Cylindervolym | 2,354 cc |
Bore x Stroke | 87 x 99 mm |
Start | Elstart |
Control Type | Remote Control |
Gear Shift | Forward – Neutral – Reverse |
Utväxling drev | 2.14:1 (14:30) |
Tänd System | Microprocessor programmerad |
Propeller stigning | 13″ – 25″ |
Rigglängd | 20″, 25″ |
Oil Type | NMMA Certified FC-W® 4-stroke oil** SAE 10W-30 (SF, SG, SH, SJ) |
Olje volym | 6.7L inkl. filter |
Vikt* | 217 kg |
Generator uteffekt | 12V, 660W, 55A |
Max. RPM | 4,500 – 6,000 |
Programmed Fuel Injection | Standard |
Start In Gear Protection | Standard |
Termostat Styrt Kyl System | Standard |
Through-The-Prop Exhaust | Standard |
Överhettning Buzzer | Standard |
Power Trim and Tilt | Standard |
Oljetryck Varning | Standard |